Intervenční centrum Kladno zahájilo svoji působnost od 01.01.2007 jako součást Poradny pro rodinu, manželství a mezilidské vztahy v Rakovníku. Od 01.04.2010 se centrum přesunulo pod Zařízení sociální intervence Kladno do centra města Kladna. Od 1.9.2016 jsme se rozhodli rozšířit naše služby o práci s nezletilými dětmi, které vyrůstají v domácím násilí a osoby, které dopouštějí násilí ve vztazích.
Cílovou skupinou Intervenčního centra Kladno jsou osoby ohrožené domácím násilím bez ohledu na věk Rozšířením služeb se snažíme pomoci rodinnému systému zasaženému domácím násilím, s tím usnadnit situaci osob ohrožených domácím násilím.
Posláním Intervenčního centra Kladno je činnost zaměřená na přechodnou odbornou pomoc a nehmotnou podporu osobám ohroženým domácím násilím a to i prostřednictvím setkání osobami, které se násilí ve vztazích dopouštějí ( dle § 3 odst. d) vyhlášky č. 505/2006 Sb) . Vždy přitom dbáme na ochranu bezpečí a zdraví osob ohrožených domácím násilím.
Cílem práce Intervenčního centra Kladno je napomoci osobě ohrožené domácím násilím vyřešit její krizovou životní situaci, která vznikla v souvislosti s domácím násilím, a vrátit se k běžnému způsobu života.
Intervenční centrum Kladno se zavazuje poskytovat bezplatně ambulantní a terénní služby osobám ohroženým domácím násilím s cílem podpořit osobu ohroženou domácím násilím ( a to i prostřednictvím konzulutace s osobami, které se dopouštějí násilí ve vztazích), která se ocitla v obtížné životní situaci vlivem domácího násilí, napomoci jí v získání náhledu na situaci domácího násilí, ve které žije, což umožňuje osobě ohrožené domácím násilím aktivně situaci změnit, řešit a přerušit kruh násilí, a to za pomoci ambulantních či terénních služeb centra poradenského a terapeutického charakteru.
VŠECHNY SLUŽBY, KTERÉ POSKYTUJEME, JSOU BEZPLATNÉ.
Jde o opakované násilné chování nebo opakující se vyhrožování násilím. Je nebezpečné pro lidskou důstojnost, zdraví a život ohrožených osob. Vzniká mezi osobami, které jsou spolu v intimním, rodinném či jiném obdobném vztahu a žijí ve společně obývaném domě nebo bytě.
Domácí násilí má přitom vždy svoji historii. Začíná velmi nenápadně, takže si jeho prvních příznaků oběť často ani nevšimne. Pokud se ovšem domácí násilí hned v počátcích nezastaví, má stupňující se tendenci - opakuje se a nabývá na intenzitě.
Cyklus domácího násilí, v němž se střídá období "líbánek", „vzrůstající tenze, konfliktu“ a "usmiřování", se tak stále opakuje - navíc se stupňující se tendencí.
Aby skutek byl domácím násilím, musí být naplněny všechny znaky!
Kdokoliv, kdo společně sdílí společný byt nebo dům bez ohledu na jeho postavení v rodině. Nesehrává významnou roli jeho sociální status, náboženské vyznání, vzdělání ani příslušnost k etniku. Častý je pro něj dvojí vzorec chování.
Stačí diskrétně (kontakt na Intervenční centrum nebo jiné odborné pracoviště, sociální odbor, orgán sociálně-právní ochrany dětí) upozornit na situaci ve svém okolí, doporučit místo pomoci, v akutním případě přivolat Policii České republiky.
Lhostejnost a skrývání domácího násilí je nejhorší možnou reakcí.
Další informace můžeme nalézt na stránkách Asociace pracovníků intervečních center ČR,o. s.
Veškeré služby Intervenčního centra Kladno jsou poskytovány bezplatně.
Stížnost je možné podat písemně k rukám výše uvedených pracovníků nebo ústně u výše uvedených osob, kteří stížnost převedou v přítomnosti stěžovatele do písemné podoby. Souhlas s písemným zápisem stvrzuje stěžovatel svým podpisem. Lhůta na vyřízení stížnosti je 30 kalendářních dní od jejího podání. V této lhůtě je stěžovatel vyrozuměn o projednání jeho stížnosti, a to ústní ( je učiněn zápis z ústního projednání stížnosti) nebo písemnou formou v podobě dopisu do vlastních rukou.
Stěžovatel si může zvolit, zda-li chce, aby jeho stížnost byla projednána ústně či písemně. Vždy je ale upozorněn, že záleží na pracovním vytížení pracovníků, zda-li bude jeho přání vyhověno. Stěžovatel je o způsobu vyřízení stížnosti vždy informován již při jejím přijetí. Stěžovat si může klient na cokoliv co se týká práce , prostor a provozu IC Kladno. Evidence stížností náleží pracovníkovi, jenž stížnost přijal a vyřídil. Archivace stížností v přijatých a vyřízených v IC Kladno je 10 let.
Stěžovatel má právo zvolit si pro podání i řízení o stížnosti svého zástupce, tj. osobu, která bude zastupovat stěžovatele. Zástupce musí být osoba s plnou svéprávností. Pokud si stěžovatel zvolí svého zástupce, není možné jej v průběhu vyřízení stížnosti měnit. Pověření stěžovatele má charakter písemného prohlášení s prvky plné moci - § 436-488 Občanského zákoníku. Zástupce nemůže být osoba, jenž je v daném případě vedena jako osoba násilná.
Stěžovatel může svoji stížnost podat anonymně, nemusí sdělovat svoje identifikační údaje. V takovém případě je stížnost přijata a řídí se stejnými podmínkami jako stížnost osoby, u níž jsou známy personálie. Pokud stěžovatel nesouhlasí s ústním projednání v navrženém termínu, je odpověď na jeho stížnost vyvěšena v zavřené obálce na nástěnce IC Kladno v mezipatře mezi přízemím a prvním patrem v budově na adrese Jana Palacha 1643, Kladno.
Obálka nese označení „Vyřízení stížnosti ze dne…“ Stěžovatel je o způsobu vyřízení stížnosti vždy informován již při jejím přijetí. Pokud stěžovatel nesouhlasí se způsobem vyřízení své žádosti, může se obrátit na zřizovatele centra, popř. ombudsmana a další osoby, dle své volby.
Pokud se klient rozhodne nevyužít nabízený postup, má možnost postupovat dle své vůle.
V rámci dotazníku spokojenosti popř. kdykoliv v průběhu spolupráce s IC Kladno, i po jejím skončení, může klient svobodně přednášet a vznášet návrhy na vylepšení služeb či prostor centra. Názory a přání našich klientů jsou pro nás důležité a jsou pravidelně projednávány na poradách pracovníků centra s cílem poskytnou klientům IC Kladno komplexní služby v příjemném prostředí.
Podání informace, vypracování zprávy
Pokud potřebujete vypracovat zprávu o evidenci v našem centru nebo podat informaci, popř. kontakt na jiné pracoviště, rádi Vám pomůžeme. Bohužel s ohledem na vytížení pracovníků žádáme o trpělivost. Lhůta na odpověd může být až 30 kalendářních dní od jejího doručení, ale určitě se ozveme. Na žádosti na objednání reagujeme samozřejmě obratem. Děkujeme za pochopení.
Vyrůstá Vaše dítě v prostředí domácího násilí? Špatně se soustředí, má problémy se spaním, straní se vrstevníků? Jsou s ním výchovné problémy, je agresivní? Nebo máte pocit, že se ho situace doma nedotýká?
Děti jsou tichými svědky domácího násilí, a i když nejsou fyzicky napadány, i ony jsou obětmi a trpí. Neváhejte a vyhledejte pro svoje děti bezplatnou odbornou pomoc dětského psychologa v našem centru. Nabízíme bezpečné prostředí, kde děti mohou mluvit o násilí, jehož jsou svědky.
Tým pracovníků Intervenčního centra Kladno se skládá z profesionálů – sociálních pracovníků, psychologů a právníka, kteří se zaměřují na problematiku domácího násilí. Vnímáme, že děti, které vyrůstají v prostředí domácího násilí, potřebují specifický přístup při pomoci s tím, aby se situací dokázaly vyrovnat.
Dle § 876 NOZ
Dle § 877 NOZ:
Dle §12 ZOSPOD:
Dle § 13 ZOSPOD:
Dle § 16 ZOSPOD:
Jsme sociální služba, a proto nám k poskytování terapeutické péče stačí souhlas jednoho z rodičů, od věku 16 let samotného dítěte.
viz ustanovení § 91 odst. 1 zákona o sociálních službách - O poskytnutí sociální služby uzavírá osoba smlouvu s poskytovatelem sociálních služeb; tato smlouva se neuzavírá v případě poskytnutí sociální služby dítěti na základě rozhodnutí soudu o nařízení ústavní výchovy, výchovného opatření nebo předběžného opatření.
Na základě písemné žádosti může nahlédnout do spisové dokumentace pouze rodič dítěte, kterému náleží rodičovská zodpovědnost, nebo jiná osoba odpovědná za výchovu dítěte nebo jejich zástupce na základně písemně udělené plné moci.
Stížnost je možné podat písemně k rukám výše uvedených pracovníků nebo ústně u výše uvedených osob, kteří stížnost převedou v přítomnosti stěžovatele do písemné podoby. Souhlas s písemným zápisem stvrzuje stěžovatel svým podpisem. Lhůta na vyřízení stížnosti je 30 kalendářních dní od jejího podání. V této lhůtě je stěžovatel vyrozuměn o projednání jeho stížnosti, a to ústní ( je učiněn zápis z ústního projednání stížnosti) nebo písemnou formou v podobě dopisu do vlastních rukou.
Stěžovatel si může zvolit, zda-li chce, aby jeho stížnost byla projednána ústně či písemně. Vždy je ale upozorněn, že záleží na pracovním vytížení pracovníků, zda-li bude jeho přání vyhověno. Stěžovatel je o způsobu vyřízení stížnosti vždy informován již při jejím přijetí. Stěžovat si může klient na cokoliv co se týká práce , prostor a provozu IC Kladno. Pokud se klient rozhodne nevyužít nabízený postup, má možnost postupovat dle své vůle.
Pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí o klientech centra.
Služby centra jsou bezplatné. Jedná se pouze o informativní výpis! Více informací o právech klienta IC Kladno naleznete v našich standardech kvality sociální služby, které jsou k nahlédnutí u všech odborných pracovníků IC Kladno.
Nebojte se zeptat, na to, co Vás zajímá nejen o Vašich právech.
Cílovou skupinou centra i nadále zůstávají osoby ohrožené domácím násilím. Rozšířením služeb se snažíme pomoci rodinnému systému zasaženému domácím násilím, k řešení situace.
Konzultace s osobami, které se dopouštějí násilí v partnerských vztazích, probíhají vždy a pouze po předchozím objednání, v oddělené konzultovně s odborníkem na práci se vztekem a popř. agresí. V prostorách IC Kladno nedochází ke vzájemnému setkání osob ohrožených domácím násilím a osob násilných, proto mohou naše služby využívat obě strany i v čase platnosti vykázání nebo předběžného opatření.
Telefon: 312 292 334
E-mail: ic@zsi-kladno.cz
Kontantní osoba: Mgr. Petra Cinková
Na konzultaci je nutné se předem objednat !!! Prosím respektujte objednaný termín jako závazný! Bez předchozího objednání se Vám nebudeme moci věnovat.
SLUŽBY JSOU POSKYTOVÁNY BEZPLATNĚ.
Pro první kontakt volejte vždy sociálního pracovníka/pracovnici!!! Děkujeme.
Mgr. Petra Cinková, DiS. | vedoucí služby, sociální pracovnice, terapeutka |
605 765 883, 312 292 334 cinkova@zsi-kladno.cz |
PhDr. Jana Lavická | psycholog pro dospělé | |
Tomáš Němeček, DiS. | sociální pracovník - prvokontakty | |
Mgr. Markéta Rendlová | psycholog pro děti |
deti.ickladno@gmail.com - v textu zprávy prosím neuvádějte osobní data, nejedná se o chráněnné rozhraní! |
Bc. Romana Rosenbaumová | sociální pracovnice - prvokontakty |
605 765 883 |
Mgr. Kateřina Štočková Vavrošová | psycholog pro děti |
deti.ickladno@gmail.com - v textu zprávy prosím neuvádějte osobní data, nejedná se o chráněnné rozhraní! |
Mgr. Eva Štemberková | právník pro klienty centra |
Zařízení sociální intervence
Intervenční centrum (1. patro, vlevo)
Jana Palacha 1643
272 01 Kladno
E-mail: ic@zsi-kladno.cz
Telefon: | 312 292 333, 312 292 334, 312 292 335 - v provozní době centra |
Mobil: | 605 765 883 v provozní době centra |
Datová schránka: | q72mvn8 |
Nemůžete se dovolat?
Asi právě konzultujeme nebo přednášíme. Napište nám e-mail, SMS nebo zanechte zprávu v hlasové stránce.
Hned, jak to bude možné, se ozveme zpět.
Děkujeme.
Pondělí | 8:00 – 15:00 hod |
Úterý | 8:00 – 15:00 hod |
Středa | 8:00 – 15:00 hod |
Čtvrtek | 8:00 – 15:00 hod |
Pátek | 8:00 - 15:00 pouze pro objednané |
Velice se omlouváme, ale bohužel vzhledem k vytíženosti služby je nyní NUTNÉ se na osobní konzultaci předem objednat - telefonicky, emailem nebo osobně. Termín dostanete dle vytíženosti již následný den po zavolání/SMS/mailu. Děkujeme za pochopení.
Poskytované služby jsou dlouhodobě finančně podporovány Středočeským krajem.
Poskytované služby jsou v letech 2020 - 2021 finančně podpořeny z projektu
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji III.
reg. č. CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_005/0014160
Cílem projektu je zajistit rozvoj,
efektivní podporu a financování vybraných sociálních služeb na území SK.
Projekt je financován z ESF, státního rozpočtu ČR a rozpočtu Středočeského kraje.
Realizátorem projektu je Středočeský kraj.
Intervenční centrum Kladno v rámci své činnosti spolupracuje a je členem:
Asociace pracovníků intervenčních center, Č.R.